Ohita valikko

Tietoa koronaviruksesta

Luistimet 1

Artikkelin kategoriat: Uutiset

Urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyön hakuaika on käynnissä

Julkaistu: 22.3.2021

Päivitetty: 31.3.2021

Vuoden 2021 urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyö jaetaan viime vuonna uudistetun kriteeristön mukaisesti. Hakuaika on nyt käynnissä ja päättyy 12.4.2021.

Kriteerit täyttävät joukkueet voivat tehdä hakemuksen markkinointiyhteistyöstä, hakuaika päättyy 12.4.2021.

Markkinointiyhteistyön kriteerit

  1. Laji on olympiakomitean virallinen laji, eli oma olympiakomitean alainen lajiliitto, sekä valtakunnallinen sarja
  2. Lajin yleisyys ja tunnettuus Suomessa (mittarina aikuisten +19-vuotiaiden lisenssipelaajien määrä lajeittain), sekä sarjataso seuraavasti:
    – kategoria 1: yli 10 000 lisenssipelaajaa ja lajin kaksi ylintä sarjatasoa
    – kategoria 2: yli 1000 lisenssipelaajaa ja lajin ylin sarjataso
    – kategoria 3: alle 1000 lisenssipelaaja ja lajin ylin sarjataso
  3. Edellisen vuoden valtakunnallinen näkyvyys (medianäkyvyys tv:ssä ja verkossa, sekä some-kanavien tavoittavuus oman alueen ulkopuolella). Lisäksi keskiarvo vierasotteluiden katsojamääristä (seuran toimittama oma raportti).
  4. Edellisvuoden markkinointiyhteistyön toteutuminen (sopimuksessa sovitut asiat), mikäli markkinointiyhteistyötä on tehty edellisvuonna (seuran toimittama oma raportti).
  5. Alustava markkinointisuunnitelma sisältäen kaupungin saamaan näkyvyyden markkinointiyhteistyössä.

Kriteerit vaikuttavat myönnettävän markkinointituen määrään. Markkinointiyhteistyössä otetaan huomioon myös tasa-arvonäkökulma kaupungin yhdenvertaisuus- ja tasa-arvo-ohjelman mukaisesti.

Markkinointiyhteistyöstä tehdään erillinen sopimus kunkin joukkueen kanssa ja markkinointituen saaminen edellyttää sopimusehtojen noudattamista. Markkinointituki voidaan periä osin tai kokonaan takaisin, jos sopimusehtoja ei noudateta.

Markkinointiyhteistyön tulee sisältää vähintään

  • Kaupungin logonäkyvyys (esimerkiksi pelipaidoissa, laitamainoksissa, otteluilmoituksissa, somekanavilla)
  • Sovittu määrä lippuja otteluihin
  • Sovittujen hashtagien käyttö sovitussa määriä some-postauksia joukkueen sosiaalisen median kanavissa
  • Kotiotteluiden täyttö tapahtumakalenteriin (www.vaasa.fi/tapahtumat)
  • Sekä mahdollinen muu yhteistyö (esimerkiksi tapahtumissa)

Jos kaupungilla tai kaupunkikonserniin kuuluvilla yhtiöillä on saatavia seuralta, jolle on myönnetty markkinointiyhteistyöhön rahaa, kuitataan saatavat ensin maksettavaksi markkinointiyhteistyöhön sovitusta summasta.

Hakulomake

Hakulomake sekä tarvittavat liitteet tulee toimittaa sähköisenä: kirjaamo@vaasa.fi viimeistään 12.4.2021.

Hakemukseen vaadittavat liitteet

  1. Edellisen vuoden valtakunnallinen näkyvyys, seuran toimittamat omat raportit:
    – medianäkyvyys tv ja verkko
    – joukkueen omien some-kanavien tavoittavuus oman alueen ulkopuolella
    – keskiarvo vierasotteluiden katsojamääristä
  2. Jos markkinointiyhteistyötä tehty edellisenä vuonna: Raportti edellisvuoden markkinointiyhteistyön toteutumisesta sopimukseen kirjattujen kohtien mukaan.
  3. Alustava markkinointisuunnitelma sisältäen kaupungin saamaan näkyvyyden markkinointiyhteistyössä.

Lisätietoja:

Mika Lehtonen, Liikuntatoimenjohtaja, +358407187034
Leena Forsén, Viestintäpäällikkö, +358406350762
Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@vaasa.fi