Ohita valikko

Tietoa koronaviruksesta

liikuntaväline

Vinkkejä omatoimiseen liikuntaan

Poimi täältä Vaasan kaupungin liikuntapalveluiden kokoamia vinkkejä omatoimisen liikunnan tueksi!

Vaikka liikuntakurssit ja -ryhmät ovat koronavirustilanteen vuoksi toistaiseksi tauolla,  liikkumista ei pidä lopettaa, ja omatoimista liikuntaa on hyvä jatkaa kotona.

Ulkoillessa tulee aina muistaa annetut suositukset, kuten riittävä etäisyys muihin ulkoilijoihin. Muistathan myös, että yli kymmenen hengen ryhmiä ei saa muodostua.

Liikuntavinkkejä kaikille

Liikuntavinkkejä lapsiperheille ja nuorille

Vinkit kotivälitunneille:

Sivujen kautta löytyy hyviä vinkkejä ja videoita koulupäivän ja opiskelun tauottamiseen kotona. Nouse ylös tuolista vähintään puolen tunnin välein!

Hyviä ideoita lasten ja nuorten aktivoimiseen poikkeustilan aikana löydät myös näiltä sivuilta:

Testaa myös hauska reaktiopeli sekä tehokas porrastreeni, jota voit tehdä sisällä tai ulkona!

Nuorten selkä-ja niska: Selkäliitossa on käynnissä nuorille suunnattu Back to Move! –hanke. Sivuilta löydät tietoa erityisesti lasten ja nuorten selän ja niskan terveydestä ja siitä, miten liike ja tauottaminen lisäävät hyvinvointia opiskelupäivään.

Vinkkejä pienten lasten aktivoimiseen

 

Liikuntavinkkejä senioreille

Liikuntavinkkejä erityisryhmille

Liikunta ja reuma

Sopivasti tuki- ja liikuntaelimiä kuormittava, säännöllinen liikunta on tärkein keino pitää tuki- ja liikuntaelimistö toimintakykyisenä.

Reumaliitto on valtakunnallinen liikuntajärjestö, joka tarjoaa jäsenyhdistystensä kanssa monipuolisia liikuntapalveluja. Liitto haluaa edistää kaikkien liikunta-aktiivisuutta, hyvinvointia ja tule-terveyttä.

Liikuntaopastusta hengityssairaille

Liikunta on erityisen tärkeää hengityssairaille. Hengityselimistön tärkein harjoitus on hengästyttävä liikunta. Hengityssairas voi liikkua täysipainoisesti ja jopa vaativallakin tasolla.

Hengästyttävä ja hikoiluttava liikunta tehostaa hengityssairaan keuhkotuuletusta ja liman poistumista hengitysteistä.

Yhteystiedot

Ota yhteyttä