
Artikelkategorier: Nyheter
Hälsostationernas telefontjänst utvidgas med fler valmöjligheter
Telefontjänstens svarsalternativ utökas vid hälsostationerna på så sätt att efter valet av språk kan du välja bland följande alternativ:
- 1 Ärenden som ansluter sig till coronaviruset
- 2 Tidsbokning
- 3 Laboratorie- och röntgensvar samt receptärenden
För närvarande kan man i hälsostationernas telefontjänst efter valet av språk antingen lämna ringbud eller köa. Den nya valmöjligheten tas i bruk 25.11.
– Bland vårdpersonalen kan man variera på antalet som svarar i telefonen beroende på hur många samtal det kommer till respektive alternativ. Den skötare som svarar i telefon kan svara i den kö dit det kommer mest samtal. På det här sättet kan vi fördela samtalen bättre mellan skötarna, förklarar utvecklingsplaneraren för hälsoservice Sirpa Manninen.
Publicerad: 23.11.2020