1.2.2019 - 14:50

Konepajakatu suljetaan liikenteeltä ja Vaasan Vesi saneeraa keskustassa jätevesiviemäreitä 4.2. alkaen

Konepajakatu suljetaan liikenteeltä maanantaina 4.2.2019. Konepajakatu suljetaan noin kahdeksi kuukaudeksi Olympiakadun ja Vöyrinkadun väliseltä osuudelta.

Konepajakadun kevyenliikenteenväylä on normaalin tapaan käytössä työmaan aikana. Ajoneuvoliikenne ohjataan kulkemaan vanhan linja-autoaseman kautta ja tonteille ajo on järjestetty.

–  Alueella tehdään vesijohto-, jätevesi- ja hulevesitöitä, jotka liittyvät Wasa Station hankkeen toteutukseen. Konepajakadun lisäksi töitä tullaan tekemään Pitkänlahdenkadulla ja Olympiakadulla, kertoo työmaapäällikkö Tommi Korpi.

Nyt suljettuna ollut Olympiakatu avataan liikenteelle perjantaina 1.2.2019 ennen Konepajakadun sulkemista. Kuntatekniikkaan liittyvät työt valmistuvat alkukesästä ja kesän aikana alueella suoritetaan asfaltointeja.

Rakennustyönaikaiset liikennejärjestelyt (pdf)

Vaasan Vesi saneeraa keskustassa jätevesiviemäreitä

Vaasan Vesi saneeraa maanantaista 4.2.2019 alkaen keskustan jätevesiviemärilinjoja Raastuvankadulla ja Ratakadulla. Työmaat Raastuvankadulla Korsholmanpuistikon ja museokadun välisellä osuudella, sekä Ratakadulla, välillä Museokatu, Konepajankatu ja Järvikatu ovat kokonaisuudessaan valmiina juhannukseen mennessä, viimeistään 20.6.2019.

– Saneeraustyö tehdään vaiheittain sujuttamalla eli vanhan betonisen putken sisälle asennetaan ns. lasikuitusukka. Katuja pyritään kaivamaan auki mahdollisimman vähän, kertoo verkostomestari Juha Vessonen Vaasan Vedeltä.

Saneeraustyömaiden vuoksi tarvittavat väliaikaiset jäteveden ohipumppauslinjat rakennetaan eri vaiheissa, arvioitujen aikataulujen mukaan:

Vaiheessa 1.  / 4.2.2019 – 15.3.2019
Raastuvankadun saneerauksen vuoksi jäteveden ohipumppauslinja rakennetaan Korsholmanpuistikolta Ratakadulle, jatkuen viheralueella Ratakadun suuntaisesti Klemetinkadulle. Tilapäinen ohipumppauslinja rakennetaan osittain maan päälle ja osittain upotetaan asfaltin alle. Korsholmanpuistikon ja Kauppapuistikon risteyksen yli tullaan rakentamaan kaarisilta.

Vaiheessa 2. / 15.3.2019 – 20.6.2019
Ratakadun ja Järvikadun saneerauksien vuoksi jäteveden ohipumppauslinja rakennetaan Ratakadulle, välille Museokatu - Konepajankatu.

- Työmaihin tarvittava kalusto tarvitsee myös tilaa. Tämän vuoksi alueilla tulee olemaan tilapäisiä liikennejärjestelyjä ja mahdollisesti vain yksi ajokaista on käytössä. Lisäksi katujen varsilla olevia pysyväisparkkeja joudutaan tilapäisesti ottamaan työmaiden käyttöön, Vessonen vielä tarkentaa.

Saneeraustyötä tehdään myös iltaisin. Urakoitsijana työmaalla toimii Putkisaneeraus Eerola Oy ja he tiedottavat erikseen kiinteistöille tarkemmasta ajankohdasta.

Vaasan Vesi pahoittelee työstä aiheutunutta haittaa.

Työmaa-alueet (jätevesiviemärin saneeraus) ja väliaikaiset jätevesien ohipumppauslinjat (vaihe 1-2)
Havainnevalokuva kaarisillasta

www.vaasanvesi.fi/ajankohtaista