2.8.2018 - 10:06

Talvikauden alku tuo muutoksia busseihin

Biokaasubussi
Paikallisbussien talviaikataulut tulevat voimaan 13.8.2018. Wasa Citybus -palvelupiste muuttaa Rewell Centeriin 6.8, linjoihin tehdään muutoksia ja työmatkalinja Runsor Express jatkaa liikennöintiä.

Vaasan bussit siirtyvät talviaikatauluihin 13.8. alkaen. Aikataulut jaetaan koteihin lähiaikoina. Talven aikataulut ovat nyt luettavissa verkkosivuilla www.wasacitybus.fi.

Wasa Citybus Oy:n palvelupiste muuttaa Rewell Centeriin Ylätorille 6.8.2018. Muuton myötä Studio Ticketissä ei enää myydä tai ladata Waltti-kortteja, vaan bussiasioissa palvelee Wasa Citybusin uusi palvelupiste. Waltti-kortin voi edelleen ladata myös nettikaupassa, R-kioskeilla, Kansalaisinfossa sekä Vähänkyrön Yhteispalvelupisteessä.

Linjan 3 ensimmäiseen aamuvuoroon tehdään reittimuutos. Gerbynmäentieltä klo 6.30 lähtevä bussi ajaa keskussairaalan kautta. – Tällä haluamme palvella paremmin aamuvuoroon meneviä työntekijöitä, joukkoliikennesuunnittelija Lotta Rautio kertoo.

Muina aikoina linja 3 ajaa suoraan Raastuvankatua kulkematta Koulukadun kautta. Keskussairaalaan pääsee linjoilla 7, 8, 9 ja 11 sekä palvelubusseilla, jotka tilataan suoraan kuljettajalta. Palvelubussiiin käy Waltti-kortti.

– Linjalla 6, Vaasa–Sepänkylä, käy nyt Waltti-kortti Vaasan kaupungin alueella. Linja palvelee erityisesti Kivihakaan matkustavia, ja vuoroja on lisätty myös lauantaille, Rautio sanoo.

Kampuslinja 14 vaihtaa suuntaa, linjan 15 reitti muuttuu ja erikoisvuoro E11 lopetetaan

Kampuslinja 14 vaihtaa suuntaa. Linja ajetaan 20 min välein reittiä Keskusta–Palosaaren kampusalue–Palosaarentie–Alskatintie–Vöyrinkatu–Vaasanpuistikko–Keskusta.

– Vaihdamme ajosuunnan Alskatintien työmaan sekä aikataulussa pysymisen takia, Rautio kertoo.

Raution mukaan linjalta 15 poistetaan Palosaaren lenkki ja linjaan lisätään paljon toivottu Purola– Ristinummi/Vanha Vaasa -yhteys palvelemaan koululaisia. Uusi reitti ajetaan Keskusta–Purola–Teeriniemi– Vanhan Vaasan katu–Teeriniemi–Purola–Keskusta. Linjaan 15 on lisätty uusi lähtö klo 12.05, joka ajetaan Keskuskoulun kautta.

Erikoisvuoro E11 poistuu aikatauluista. Syynä on todella vähäinen käyttö.

Gerbyn ja Runsorin välillä kulkevien työmatkalaisten pikalinja Runsor Express saa jatkoa. Aikataulu ja reitti ovat samat kuin keväällä.

www.vaasa.fi/bussit