Ohita valikko
Takaisin eForum-aloitussivulle Takaisin eForum-aloitussivulle
Opiskelija tietokoneella

Terveystieto, TVT-opetussuunnitelma

Vaasan kaupungin perusopetuksen TVT-opetussuunnitelman oppiainekohtaiset sisällöt yläluokilla.

7. luokka

 

Harjoitellaan arvioimaan digisisältöjen vaikutusta omaan elämään ja hyvinvointiin ja tekemään muutoksia esimerkiksi omaan ruutuaikaan.  (TT S1, S2 T7, S3 T9)

Tutustutaan ergonomisen työskentelyn periaatteisiin.  

Harjoitellaan työskentelemään kestävällä tavalla digitaalisissa ympäristöissä (pidän itsestäni huolta, huolehdin terveydestäni).  

Harjoitellaan työskentelemään tavoitteellisesti digitaalisissa ympäristöissä (tauottaminen, väsymyksen tunnistaminen, välijumppa).  

(TT S1 T3, S3 T9) 

Harjoitellaan etsimään ja esittämään tutkimukseen perustuvaa tietoa.

Harjoitellaan esittämään tietoa eri tavoilla käytössä olevissa digitaalisissa ympäristöisä. Ohjataan oppilasta valitsemaan tarkoituksenmukainen tapa ja väline tiedon esittämiseen.

(TT S3 T12)

Harjoitellaan käsitekarttojen ja infograafien tekemistä. (AI S3 T10-T13; OP S2-S3, S5 T6; TT S3 T12 ) 

8. luokka

Harjoitellaan arvioimaan digisisältöjen vaikutusta omaan elämään ja hyvinvointiin ja tekemään muutoksia esimerkiksi omaan ruutuaikaan.  (TT S1, S2 T7, S3 T9)

Tutustutaan ergonomisen työskentelyn periaatteisiin.  

Harjoitellaan työskentelemään kestävällä tavalla digitaalisissa ympäristöissä (pidän itsestäni huolta, huolehdin terveydestäni).  

Harjoitellaan työskentelemään tavoitteellisesti digitaalisissa ympäristöissä (tauottaminen, väsymyksen tunnistaminen, välijumppa).  

(TT S1 T3, S3 T9) 

Harjoitellaan etsimään ja esittämään tutkimukseen perustuvaa tietoa.

Harjoitellaan esittämään tietoa eri tavoilla käytössä olevissa digitaalisissa ympäristöisä. Ohjataan oppilasta valitsemaan tarkoituksenmukainen tapa ja väline tiedon esittämiseen.

(TT S3 T12)

9. luokka

Harjoitellaan työskentelemään kestävällä tavalla digitaalisissa ympäristöissä (pidän itsestäni huolta, huolehdin terveydestäni).  

Harjoitellaan työskentelemään tavoitteellisesti digitaalisissa ympäristöissä (tauottaminen, väsymyksen tunnistaminen, välijumppa).  

(TT S1 T3, S3 T9) 

Tarjotaan oppilaille mahdollisuuksia etsiä ja käsitellä tietoa. Ohjataan oppilasta valitsemaan tarkoituksenmukainen tapa ja väline tiedon esittämiseen käytössä olevissa digitaalisissa ympäristöissä.   (TT S3 T12)