7.1.2019 - 14:14

Muutosta ilmassa – Vaasa-opiston yleisöluentosarja alkaa

MUUTOSTA ILMASSA
Muutosta ilmassa – Vaasa-opiston yleisöluentosarja alkaa

Vaasa-opiston kevään 2019 yleisöluentosarja Muutosta ilmassa käynnistyy 9.1. apulaisprofessori Arto O. Salosen luennolla Merkitykselliseksi koettu elämä - enemmän kuin onnellisuus. Kaikille luennoille on vapaa pääsy.

Keskiviikkona 9.1. klo 18 luennoiva Arto O. Salonen on tutkija, bloggaaja ja yhteiskunnallinen keskustelija, jonka kiinnostuksen kohteina ovat uudistuva yhteiskunta, kestävä kehitys, hyvinvointi ja sivistys.

- Ihmiskunnalla ei ole täyttyvällä maapallolla muuta selviytymisen mahdollisuutta kuin omaksua sellainen sivistyskäsitys, jossa hyvää elämää tavoitellaan yhden maapallon rajoissa. Mitä tarvitaan lisää ja mitä vähemmän, kun haluamme vahvistaa elämän mielekkyyttä ja arvokkuuden kokemusta, pohtii Salonen blogissaan.

Ilmastonmuutos ja elämäntavat

Vaasa-opiston kevään luentosarjan teemana ovat ilmastonmuutos sekä siihen liittyvät elämäntavat ja –arvot.

- Näkökulmina ovat paitsi ekologia ja talous, myös sosiaalinen kestävä kehitys: miten kohtaamme toisemme ihmisinä ja miten jaamme henkistä pääomaamme, kertoo Vaasan kaupungin opistojen johtava rehtori Sannasirkku Autio.

Sarjan muut luennot ovat 6.2. Ilmastonmuutos ja tasa-arvo (Elina Viitasaari), 20.3. Ilmastomyönteinen ruoka (biologi Anita Storm) sekä 23.3. Suuri kävelykulttuurin teemapäivä, jolloin järjestetään luentoja, mittauksia, tuote-esittelyjä ja toimintaa koko perheelle.

Kaikille luennoille on vapaa pääsy ja ne pidetään klo 18 Vaasa-opiston juhlasalissa, osoitteessa Raastuvankatu 31.