Ohita valikko

Artikkelin kategoriat: Uutiset

Vaikuta ja vastaa joukkoliikenteen asiakaskyselyyn!

Julkaistu: 28.7.2025

Asukkaiden mielipiteitä kartoitetaan jälleen Vaasan ja Mustasaaren yhteisen joukkoliikenteen Liftin toimivuudesta vuosittaisella asiakaskyselyllä. Kysely avataan 28.7. ja vastaamalla voit vaikuttaa joukkoliikenteen kehitykseen Vaasan seudulla.

Asiakaskyselyn tavoitteena on kerätä matkustajilta kokemuksia joukkoliikenteen eri palvelutekijöistä kuten aikatauluista, bussien siisteydestä, asiakaspalvelusta sekä reittioppaasta. Kysely mukailee edellisten vuosien kyselyitä, jotta saatuja vastauksia on mahdollista verrata toisiinsa.

Tänä vuonna vastauksia toivotaan erityisesti alle 15-vuotiailta, koska kyselyn tuloksia hyödynnetään myös Lapsiystävällinen kunta -hankkeessa.

Kyselyyn on mahdollista vastata osoitteessa https://link.webropol.com/s/liftiasiakastyytyvaisyyskysely2025

tai täyttämällä paperisen lomakkeen jollain seuraavista palvelupisteistä:

  • Liftin palvelupiste, Kauppakeskus Rewell, 2 krs.
  • Kansalaisinfo
  • Vähänkyrön yhteispalvelupiste
  • Mustasaaren palvelupiste.

Kysely on avoinna kolme viikkoa 17.8.2025 saakka.

Vaasan kaupunki on mukana UNICEFin Lapsiystävällinen kunta –mallissa, joka on UNICEFin kunnille tarjoama työväline. Kahden vuoden kehittämistyön jälkeen kunta voi saada Lapsiystävällinen kunta -tunnustuksen. Malli auttaa kuntaa tekemään lasten hyvinvoinnin kannalta oikeita ratkaisuja kunnan hallinnossa ja lasten arjen palveluissa.