Ohita valikko
Ilmakuva

Asukasyhdistysten avustukset

Vaasan kaupunki myöntää vuosittain avustuksia kaupungin alueella toimiville rekisteröidyille asukasyhdistyksille. Avustusta myönnetään yhdistyksen toiminnan ylläpitoon ja aktivoimiseen.

Avustusten hakuaika on 1.3-31.3.2021. 

Avustusta voi hakea vain sähköisen avustusjärjestelmän kautta ja avustushakemuksen voi jättää vain ilmoitetun hakuajan aikana.

Jotta voit tehdä avustusanomuksen Timmi-palvelussa, sinun täytyy ensin rekisteröityä asiakkaaksi. Rekisteröityminen vaatii vahvan tunnistautumisen, johon tarvitset mobiilivarmenteen, pankkitunnukset tai varmennekortin.  Rekisteröityneenä asiakkaana voit hakea Vaasan kaupungin toiminta- ja kohdeavustuksia.

Ennen sähköisen avustushakemuksen täyttämistä varmista, että sinulla on:

  • omat henkilökohtaiset tunnuksesi Suomi.fi tunnistautumiseen
  • tarvittavat tiedot yhdistyksestäsi ja liitteet

Tarvittavia tietoja ovat yhdistyksen yhteystiedot, rekisteröintitiedot ja tilinumero. Liitteeksi hakemukseen liitetään yhdistyksen talousarvio ja toimintasuunnitelma kuluvalta vuodelta sekä edellisen vuoden toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus.

Apua sähköisen avustushakemuksen tekemiseen saa Kansalaisinfosta ja Vähänkyrön yhteispalvelupisteestä. Näiden palvelupisteiden lisäksi yli 65-vuotiaat vaasalaiset saavat apua hakemuksen tekemiseen Ikäkeskuksen  nettipiste Senjorista  (vain ajanvarauksella, puh 040 559 5298).