Du är här

9.4.2018 - 15:58

Regionens nya framtoning skapas tillsammans med invånarna– Pop up-evenemang 11–13.4

Seudun uutta ilmettä tehdään yhdessä asukkaiden kanssa
Välkommen med och skapa en ny framtoning för regionen!

Vasa stad, Vasaregionen och Visit Vasa kommer att slå ihop sina framtoningar. De gamla logotyperna  avstås och en ny och fräsch framtoning med  en enhetlig visuell identitet tas i bruk.  Syftet med den gemensamma brandingen och framtoningen är att förbättra regionens synlighet, öka dess dragningskraft och  igenkännlighet samt att lyfta fram en positiv  image av Vasa och regionen. Det  handlar om ett unikt samarbete; ingenstans  i Finland har staden, hela regionen och turismorganisationen beslutit att använda en gemensam framtoning. Det görs alltså historia här!

Vi vill att den nya framtoningen  liknar regionens invånare, att invånarna  lätt kan identifiera sig med den. Därför har vi tagit invånarna med i planeringsarbetet. I början av året hade vi 50 aktiva deltagare med i en online-grupp, där vi jobbade vidare med framtoningen. De erfarenheter vi fick av gruppen var så pass positiva, att vi nu vill utvidga möjligheten att påverka till alla intresserade och vill uppmuntra alla att delta i arbetet. Detta är möjligt i en pop up-punkt som finns

i Rewell Center 11–13.4 kl. 11–17 (fre kl. 11–18)

Din åsikt är viktig för oss. Det är ett bra sätt att påverka hur vi kan se ut i framtiden! Välkommen!


Tilläggsinformation: 
Leena Forsén, kommunikationschef, Vasa stad, 040 635 0762
Mari Kattelus, marknadsföringschef, Vasaregionens Utveckling Ab VASEK, 0400 681 048
Max Jansson, verkställande direktör, Vasaregionens Turism Ab Visit Vaasa, 040 533 5083
 

Senaste

tori_siltaloppi.png
20.7.2018
När sommarvärmen fortsätter är det viktigt att man minns att dricka och äta regelbundet. Vanligt vatten är den bästa törstsläckaren och vattenflaskan är bra att ha med sig hela tiden.