
Hållbar kommunikation för småföretagare
Artikelkategorier: Kurser och utbildningar Seminarier, föreläsningar och möten
Webinarium om kommunikation och källtillit för småföretagare
Med teknik som utvecklas i racerfart och förändrade konsumtionsvanor går företagskommunikation och marknadsföring alltmer hand i hand. Konsumenterna blir skickligare att avläsa, döma och dela sina upplevelser av tjänster och produkter, medan konkurrenter eller illvilliga sprider desinformation. Nätet är inte nådigt för den som gör fel.
Källkritik, att kunna värdera information, är idag allmän kunskap. I vår transformativa vardag med osynliga system, algoritmer och AI-genererat innehåll är det ändå en utmaning att avgöra vad som är påhitt och vad som är sant – och om det är viktigt. Ingen enskild kund har möjlighet att ifrågasätta allt ett företag marknadsför eller kommunicerar. Därför är källtillit, att som konsument hitta de några pålitliga, en allt viktigare komponent i all handel. I ett enormt informationsflöde blir källtillit därför en konkurrensfördel också för småföretagare.
God kommunikation bygger på tillit – och tillit är en hållbar företagsvaluta för dig som vill växa som företagare. I det här seminariet presenteras tankenötter och reflektioner kring hur vi som småföretagare kan bygga tillit och skapa en resursmässigt hållbar kommunikation i vår företagarvardag.
Föreläsare är medieproducenten Susanne Skata, som varit egenföretagare i 20 år. Hon har mött, intervjuat och hjälpt hundratals företagare att hitta rätt i kommunikationsdjungeln. För Susanne är källtillit ett viktigt samhällsverktyg för att stärka det allmännas bästa. Tillsammans med sitt stora nätverk gör hon idag olika typer av kommunikationsinsatser för företag och organisationer. Susannes företag Maxmo Media är verksamt i Sverige och Finland.
Arrangör:
Våga Växa Hållbart-projektet
Evenemanget är kostnadsfritt! Anmäl dig senast 22.9!
Finansierat av EU, Svenska Kulturfonden, Gustav Svanljungs Stiftelse Visa mindre